instagram @kitchenettehome

Mungo hrnec plný hojnosti

Mungo hrnec plný hojnosti
Moc ráda používám v kuchyni mungo fazolky. Možná jste už vyzkoušeli Mungo polévku nebo třeba Hummus z mungo fazolek, které patří také k mým oblíbeným receptům pro jejich jednoduchost a nutriční hodnotu výsledného pokrmu.) Můžete si počíst něco o těchto fazolkách obecně tady a dozvíte se, že jsou nejzdravější v naklíčené podobě. Proto je často také naklíčené nasypu na hotový pokrm. Jsou krásné, šťavnaté a křupavé. Stejně tak jako u polévky si je můžete předklíčit s několikadenním náskokem a servírovat je k tomuto, ani nevím jak správně nazvat hrnec plný dobrého, zdravého a vydatného jídla. Mungo eintopf? Anglicky by to bylo asi vegetariánské stew... V Asii nějaké curry, protože i koření je podobné...) No poraďte prosím. Poladím pak název receptu podle nejlépe se hodícího synonyma.) Zatím jsem jej pojmenovala pracovně a název vychází hlavně z historického pojetí, kde tyto fazolky měly přinášet štěstí a bohatství. Asi už tenkrát věděli, jak jsou luštěninové pokrmy zdravé a přitom i levné.

Kaše pro superhrdiny

Kaše pro superhrdiny
Tento recept vyšel v zářijovém Apetitu (mimo jiné děkuji za krásnou spolupráci) a teď ho tu mám i pro Vás, co jste jej třeba nestihli tam. V podstatě podobné informace o tom, proč namáčet ovesné vločky nebo i jakékoli jiné vločky a další ingredience, se můžete dočíst v receptu na ovesnou fermentovanou kaši. Úplně zjednodušeně jde o štěpení těžko stravitelných složek. Například složitých škrobů a bílkovin na snadněji stravitelné látky. Díky namočení na alespoň 8-12 hodin dokáže naše tělo z těchto plodin získat absolutní maximum. Ovesné vločky obsahují mnoho minerálů, jako je hořčík, železo, zinek. Pak také některé vitamíny skupiny B. Jsou skvělé na trávení, protože obsahují velké množství dobře rozpustné vlákniny, která prospívá naší střevní mikroflóře a tak zvyšuje obranyschopnost našeho těla. Mají schopnost postupného uvolňování energie, a proto jsou skvělé i například pro vytrvalostní sportovce.

Avokádový salát s cizrnou

Avokádový salát s cizrnou
Tento salát je skvělým předkrmem, ale i vydatným hlavním vegetariánským jídlem. Je svěží, plný chutí a vitamínů. Avokádo i cizrna zasytí a tak pokud jej servírujete jako předkrm, budou stačit malé porce a vyjde Vám tak pro 6 osob. Plánujete-li jej jako hlavní jídlo, počítejte, že toto množství bude pro 3-4 osoby.

Kokosové müsli tyčinky

Kokosové müsli tyčinky
U nás doma patří domácí müsli tyčinky asi k těm nejoblíbenějším snackům, dokonce si dovolím říci, že je mají děti i manžel raději, než různé jiné moučníky nebo dorty. Mně k jejich vymýšlení a pečení či sušení vždy nejvíc motivuje představa, že budu mít pro děti po ruce nějakou zdravou svačinu na cesty.  A protože jsem s dětmi docela dost v pohybu a nerada jim kupuji podobné müsli, musím se přizpůsobit poptávce, a tak peču něco podobného neustále. Na blogu můžete také najít starší a oblíbený recept na müsli kolečka nebo Ovesné-quinoa müsli tyčinky.

Ovocný nákyp

Ovocný nákyp
S přicházejícím podzimem jsme doma dostali chuť na něco sladkého a teplého, a protože velmi ráda používám celozrnný kuskus pro jeho jednoduchou a rychlou přípravu, pracovala jsem s ním. Každopádně tento recept můžete jednoduše aplikovat i na jáhly nebo quinou. Pro přípravu této bezlepkové verze zalijte 200 ml spařené quinoi nebo jáhel, 200 ml mléka, 200 ml vody a spolu s kořením přiveďte k varu. Poté už jen nechte přiklopené táhnout 15 minut. Zbytek postupu se pak už nijak nemění.)

Nadýchaný švestkový koláč

Nadýchaný švestkový koláč
Tento recept vychází z koláčů v našem kraji velmi tradičních a úplně ten prapůvodní recept mám od mé skvělé kamarádky. Je to varianta nadýchaného lehoučkého těsta s minimem tuku, a proto celý úspěch velmi závisí na šlehání a také pečení, které by mělo být velmi krátké. Koláč se peče zdaleka ne do zlatých okrajů, ale spíše do růžova nebo i světla, podstatným a směrodatným ukazatelem je, aby těsto již nebylo syrové. 

Jehněčí paštika

Jehněčí paštika
Jednou za čas si objednáme celé jehně nebo kůzle přímo z farmy od kamarádů. Jehněčí či kůzlečí maso je skvělé a velmi zdravé, proto jej hlavně kvůli svým dětem připravuji poměrně často. A je opravdu úžasné, kolik kamarádů "farmářů" kolem sebe mám..) Naposledy jsem si koupila jehňátko od Lukáše Hejlíka, který dovolím si tvrdit, je mým kamarádem. Spojuje nás radost z dobrého jídla a prohlubujeme naše společné přátelství na příležitostných gastro kroužcích, které pořádá a nebo si jen tak společně zajdeme s rodinami na dobrou večeři. Lukáš má také svou Gastromapu, na které se můžete podívat, jaké zajímavé podniky objevil mimo Prahu. Ale abych se vrátila k tématu. Lukáš se mě ptal, zda chci jehňátko i s jatýrky, a právě v tomto momentě byl můj plán zcela jasný!

Domácí Jogurt

Domácí Jogurt
Tento recept je hlavně pro majitele Sušičky nebo Sous Vide lázní, protože s oběma těmito přístroji je výroba domácího jogurtu možná, dokonce i absolutně jednoduchá. Často mi píšete o recept, takže tady ho máte.)

Jak na džem či marmeládu?

Jak na džem či marmeládu?
Letos jsem se mnohem více ponořila do tématiky uchovávání letních plodů a tedy i zavařování. V první řadě mi šlo hlavně o to, aby domácí zavařeniny nebo i sušené výrobky byly co možná nejzdravější. Aby neobsahovaly zbytečné chemikálie a také nepřirozené sacharidy. Tento recept můžete brát i jako univerzální návod na zavařování různých dalších druhů ovoce a to nejen meruněk.

Ovocné kůže

Ovocné kůže
Za tímto prapodivným názvem se skrývá strašně jednoduchá, zdravá a trvanlivá dobrota. Prioritně jsem si myslela, že je budu připravovat hlavně pro děti jako svačinu do kapsy, ale nakonec jsem pro ně našla i další využití. Například je nakrájím na tenké nudličky, "slámu" přidávám do salátů tam, kam by se hodily brusinky nebo jiné čerstvé ovoce. Jsou skvělé například na brusketu s kozím sýrem, atd.. ) Dají se z nich pomocí vykrajovacích formiček vyříznout i různé tvary. Jsou pěknou a kreativní ozdobou na talíři moderní gastronomie.
Další články
<< < 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 > >>
Newsletter