instagram @kitchenettehome

Avokádový salát s cizrnou

Avokádový salát s cizrnou

Tento salát je skvělým předkrmem, ale i vydatným hlavním vegetariánským jídlem. Je svěží, plný chutí a vitamínů. Avokádo i cizrna zasytí a tak pokud jej servírujete jako předkrm, budou stačit malé porce a vyjde Vám tak pro 6 osob. Plánujete-li jej jako hlavní jídlo, počítejte, že toto množství bude pro 3-4 osoby.

Já ráda téměř kamkoli přidávám čerstvé klíčky a nebo také orestovaná semínka a i sem se skvěle hodí.)

15 minut - 4 porcí
Avokádový salát s cizrnou

Ingredience

  • 2 zralá avokáda

  • 1 plechovka cizrny

  • 1 okurka

  • šťáva z 1/2 až 1 citrónu

  • mořská sůl

  • čerstvě mletý pepř

  • velká hrst čerstvého koriandru

Avokádový salát s cizrnou

Postup

1.

Avokádo rozpulte podélně nožem, pootočením polovin se pěkně oddělí a v jedné polovině Vám zůstane pecka. Tu vyjmete tak, že do ní zaseknete nůž, kterým pootočíte a pecka se tak uvolní. Lžičkou nyní vykrajujte kousky avokáda a dávejte je do mísy. Přidejte odkapanou cizrnu, hrst lístečků koriandru, okurku nakrájenou na kostičky velké přibližně 1 cm. Vše pokapejte dostatkem citrónové šťávy, osolte a opepřete podle chuti a lehce promíchejte. Pokud je avokádo hodně zralé, dejte si pozor, aby jste nemíchali příliš dlouho, salát by pak získal příliš kašovitou konzistenci.

Tento salát může být dokonalou náplní do tortill, můžete jej servírovat i s kouskem čerstvého a křupavého celozrnného pečiva.

Informace k receptu

Komentář a tipy k receptu připravila výživová poradkyně Věra Burešová z NATURHOUSE.
Avokádo je opět jedna z tzv. „superpotravin“. Pochází z doby více než 7000 let před naším letopočtem. Obsahuje velké množství vlákniny (až 30 % denní dávky), která je důležitá pro správné fungování trávicí soustavy. Obsahuje karotenoidy (podobně jako např. goji), které jsou důležitým antioxidantem pro lidský organismus.

Také složení tuků v avokádu, které jsou převážně nenasycené, je důležitým faktorem, proč tuto potravinu zařazovat do jídelníčku. Avokádo dále obsahuje i kyselinu listovou, a velké množství vitamínů – v největším zastoupení hlavně vit. C a E.

Cizrna je luštěnina, která se naštěstí vrací zpátky do našich jídelníčků. Stejně jako ostatní luštěniny je důležitá pro správnou funkci trávicí soustavy. Cizrna obsahuje sacharidy, bílkoviny i vlákninu. Vitamín E, který je v cizrně také obsažen, prospívá kůži i vlasům, je příznivý pro lidské srdce, stejně jako kyselina listová, také obsažená v cizrně. Z minerálů je v cizrně nejvíce obsaženo železo, dále pak např. hořčík, vápník, zinek, který je důležitý pro správnou funkci štítné žlázy. Cizrnu do svého jídelníčku zařazují vegetariáni, neboť obsahuje bílkovinu, ale je to i potravina bezlepková, takže se hodí pro celiaky.