instagram @kitchenettehome

Kokosový chia pudink

Kokosový chia pudink

Chia semínka mají v naší kuchyni své jisté místo už velmi dlouhou dobu. Přidávám je téměř kamkoli. Do musli, do těsta, smoothie, drobenky. Pod heslem chia tu na blogu najdete mnoho receptů a také článek, který vysvětluje co to vlastně chia semínka jsou. Fungují také skvěle jako zahušťovadlo díky svým hydrofilním vlastnostem a tak jsem před časem zveřejnila například recept na jahodovou chia marmeládu. Ale na všechny chia pudinky jsem se dívala tak trochu skrz prsty. Jednoduše mi nepřipadaly příliš atraktivní, přestože jsou moc zdravé. Až jsem jednou ochutnala exotickou verzi a nemohla jsem pár dní pochopit, proč jsem byla tak zaujatá. Začala jsem pak různě experimentovat a výsledkem je několik opravdu lahodných receptů, které tu nesmějí chybět.

Chia pudink je delikátní balení velkého množství proteinů, antioxidantů, vápníku a tak důležitých Omega-3 mastných kyselin. A protože když je doma opravdu začnete používat, pravděpodobně Vás nebudou uspokojovat běžně dostupná balení. Já jsem proto před nějakým časem připravila tyto semínka v bio kvalitě ve větších ekonomičtějších baleních v praktických sáčcích se zipem. Najdete je u mě v obchodě spolu s BIO Quinou pod značkou Kitchenette.)

Pokud tuto kokosovou verzi doplníte o čerstvé mango, bude Vám pudink velmi připomínat tradiční thajskou lepivou rýži, což není až zas tak překvapivé vzhledem k tomu, že jde o kokosovou chuť ve spojení se sladkým mangem. Na mango sticky rice najdete originální recept tu, pokud si budete chtít přinést trochu Thajska k Vám domů. A pokud si budete chtít připravit domácí kokosové mléko, přikládám link i na tento recept.)
A pokud budete chtít dál experimentovat, vyzkoušejte nahradit kokosové mléko jakýmkoli jiným třeba rostlinným mlékem či oblíbeným smoothiem či kakaem. Stačí vždy jen zachovat poměr ingrediencí 1:4. Tedy jeden díl chia semínek a 4 díky tekuté složky. Je to skvělá a rychlá snídaně nebo například svačinka pro děti do školy či na výlet.

10 minut - 4 porcí
Kokosový chia pudink

Ingredience

Na pudink

  • 1/4 hrnku (40g) chia semínek

    Koupit
  • 1 hrnek (236 ml) kokosového mléka

  • 2 lžíce javorového sirupu (medu, datlového či jiného zdravého sirupu)

Na servírování

  • 200 g čerstvého ovoce, ideální jsou lesní plody

  • orestovaných oříšků či granoly a pro thajskou verzi čerstvé mango

Kokosový chia pudink

Postup

1.

Pokud si chcete dopřát chia pudink k snídani, večer předem smíchejte semínka s mlékem. Můžete rovnou rozdělit do jedno porcových mističek či skleniček a nebo nechat v jedné nádobě. Každopádně směs zakryjte například fólii a nechte do rána semínka bobtnat.

2.

Druhý den už stačí jen připravit jednotlivé porce k servírování. Každou porci doplňte o 2 lžíce čerstvého ovoce a směs orestovaných oříšků, případně i granoly. Nebo manga a golden beans (smažené mungo fazolky).

Kokosový chia pudink
Kokosový chia pudink
Kokosový chia pudink
Newsletter